My health diary update
 
Omg det var inte igår jag uppdaterade denna kategori - nej de var det verkligen inte, det var april 2016 som jag sist skrev här peppad över min hemmaträning som aldrig blev av ..
Men nuuu så hörni så tog jag tag i mitt liv och tog mig till gymmet idag!! För första gången sedan 2013 tror jag ... can I get a woopwop?! 
Mitt mål var 30 min på bandet och att köra i intervaller - and i made it! Sprang och joggade om vartannat. Bra början tycker jag. Hoppas jag iaf kommer iväg 2 gånger till denna vecka och prestera lika bra. Just nu vill jag mest bara springa, springa av mig dem sista gravid kilona som vägrar ge sig. Och så det här med kosten. Vill bara skippa vittbröd (pizza=min stora last) och kolhydrater, några veckor fram iaf. Någon mer som börjat gymma? Hur håller ni motivationen uppe? Jag tänkte göra mealplans så jag inte blir rastlös och börjar äta onyttigt. Dagens lunch efter träning på bara kaffe i magen var tonfisksallad med en klick majonä - dunder!
// Soooo it wan't yesterday that I posted anything in this ''health diary'' category ... it was actually during 2016 haha, but no time like the presant right? Today it finally happend, my return to the gym. I havn't been a gym member since 2013 so this was a huge step for me. I wanted to start of slow so I just went for a run/power walk on the tredmill for 30 min, and that felt awesome!! I hope to atleast do this 3 times a week InshaaAllah. Now i'm going to have myself some tunasallad for lunch, and try to figure out a meal plan. Stay tuned ladies, leeets get fit together!
#1 - H.I

Så duktigt! Jag brukar köra 30 min cardio sen 30 min styrka (variera område varje gång). Finns en app som heter Running som talar om hur många min man ska springa och hur långa intervallerna ska vara. Motivationen? Kommer från när man ser på sig själv o ba "I badly need to do something about this..." hahaha.

Svar: Hahha de e den!!! Tack för tipset om appen <3
rgc.nu

#2 - Anonym

Kaffe på tom mage is a no no. :/

Svar: Funkar för mig 💪🏻👌🏻
rgc.nu

#3 - Inez

Gud va duktig du är. Det är aldrig försent, det är bara att börja nångång. Tips är att du uppskattar de små stegen framåt och ha hellre massa delmål för då lyckas du lättare. Innan gymmet är det nog bra om du får i dig en energikick. Om du inte vill äta kan du ta en proteinshake eller en kvarg, det gör så att du får mer uthållighet under träningen. En sista sak, kör hårt och ha kul, det är nyckeln till framgång ❤

Svar: Så rätt! Tack för peppet och tipsen, jag brukar ta mitt obligatoriska kaffe för jag ändå inte kan äta frukost tidigt på morgonen :P
rgc.nu

#4 - Angi

Jag ska flytta tillbaka till Sverige (Stockholm) om en månad efter flera år utomlands i ett muslimskt land, och är så konfunderad angående detta med kvinnogym.
Vad har du/ni för erfarenheter om det?
Är det så att de har kameror/manliga städarna, osv, som man fått höra rykten om?
Jag täckte mig inte alls länge innan jag flyttade, och den tiden hade jag inte småbarn så jag kunde träna hemma hehehe.
Men känner att ett gymkort är typ ett måste för hälsan.. så hur gör man i Stockholm hehe? Kanske man får önska ett inlägg med tips om sånt?

Svar: Kommer skriva ett inlägg om detta hjärtat, inshaa Allah <3 välkommen tillbaka inshaa Allah ❤️❤️❤️
rgc.nu