Pray, hope & wait ♥

 

Har varit uppe och lekt sen 6 på morgonen med lillan, och sen har vi ätit frukost (och mjölkersättning på det, för henne då) och nu har hon somnat. Jag skulle önska att detta inlägg skulle vara lika positivt som bilden försöker meddela men sanningen är att jag just nu genomgår stora prövningar och livet känns inte på topp men jag kämpar på. Igår fick jag veta att min faster hade dött, må Allah vara barmhärtig mot hennes själ, jag är så tacksam att hon fick träffa mig och min lilla familj förra året. Det känns som att livet håller på och ändras för mycket och varken jag eller min iman hinner med.  

Det är med tårar i ögonen och en tyngd i hjärtat jag ber er att komma ihåg mig i era duaan älskade systrar. Även om jag inte bloggar så loggar jag in här ofta och läser era kommentarer och ser att ni tittar in, det ger mig hopp i all mörker. 

Må allah bevara er! ♥

 
21
Izzie

Håll ut in sha Allah !
Kom ihåg att Allah prövar de han älskar!

Du verkar vara så otroligt stark Ma sha Allah så vad som än händer fortsätt på ditt spår och din stora belöning finns hos Allah in sha Allah !

Svar: Wallahi jag är inte stark, men ja försöker hålla ut! Inshaa'allah älskade syster <3
Mrs.Coskun

Leila

Inna lillahi wa inna a
ilayhi raijoon 💕 Jag beklagar sorgen fina du, allah yerahmo 💐😔 Må Allah underlätta för dig och ge dig tålamod styrka i livets svåra stunder. Jag beundrar din styrka wallah, trots allt det mörka så har du ork att fokusera på din dotter och fortsätta försöka vara positiv o kämpa. Det är absolut inte lätt att hantera så många tuffa saker på en gång💪

Utöver dua, finns det något vi systrar kan göra för att underlätta för lilla dig 💕?

Svar: Baraka allahu fiki för din kommentar fina du 💗💗💗 behöver bara dua, att Allah ska hjälpa mig igenom de prövningar jag går igenom och skänka mig tålamod och vägledning. Din dua är det högsta du kan ge mig och änglarna göra samma dua tillbaka till dig ärade syster 🌸💗
Mrs.Coskun

F.

SubhanAllah habibti, må Allah underlätta för dig att klara dig ut från den här perioden med sabr och stärkt Iman. Det känns verkligen som att det är en prövnings tid den här tiden. Mår inte Heller bra och jag hoppas innerligt att Allah hjälper oss och Alla muslimer som behöver hjälp!

Svar: Ameen fina syster och må Allah underlätta för dig med finfina syster 💗💗
Mrs.Coskun

S

Allah yarhamha <3
Må Allah underlätta för dig och ge dig mycket tålamod och styrka. Hoppas att du snart mår bättre <3

Svar: Allahumma ameen Habibah <3
Mrs.Coskun

am

Må Allah underlätta dina prövninar för dig, stärka dig och ge dig tålamod genom allt. Syster håll ut, ingenting i det här livet varar föralltid <3. Tillåt dig själv att vara ledsen ibland, gråt ut, håll inte saker inom dig. Jag kan relatera till så mycket i det du skriver, jag förlorade min mamma i cancer för några år sedan. Hela mitt liv vändes upp och ner. Men alhamdullilah med Allahs hjälp klarade jag mig igenom allt. Så håll ut syster. Du finns i min dua. <3<3

Må Allah underlätta för alla er systrar som skriver att ni går igenom prövningar. <3

Julia

Må Allah underlätta för dig, fina syster. Allah prövar dem han älskar, glöm inte det.
Kram

i

Allah yerhamou :'( vet att vi inte känner varandra irl men jag blev jätteledsen av att se det här! massa kram

Rahma N.

SubhanAllah! må Allah förlåta henne!! Må alla underlätta för dig syster ska göra massor med dua för dig <3

Anonym

Inna lillah wa innna ilayhi raji'on Må Allah vara barmhärtig mot henne, förlåta hennes synder och låta henne inträda paradiset från den dörr hon önskar.

Subhan Allah va mkt det är på gång för dig, men detta är inget annat än påminnelser för oss om att denna dunya är en station, inte våran destination. Vi lever för att komma till något större och bättre in sha Allah.

Må Allah underlätta för er alla

Många styrkekramar <3<3<3<3

LL

Allah prövar dom Han älskar <3 så egentligen är det positivt även om det är svårt att se sådant ibland! Men må Allah underlätta för dig finaste, du finns i min dua <3

Anonym

94:5
[94:5] فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
[94:5] På prövningen följer lättnad!
94:6
[94:6] إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
[94:6] [Ja,] på prövningen följer lättnad!

Anonym

Syster fokusera på de välsignelser du har i livet, Islam, din man, familj, dotter, hälsan, mat osv osv och tänk på de som har det värre ställt. Det kanske hjälper dig lite. Må Allah stärka dig finaste!

Anonym

Inaa lilaah wa inaa ilayjhi rajioon må Allah underlätta för dig och ge dig tålamod

Warda

Må Allah swt förlåta och låta hamna i jannatul firdows, må Allah swt underlätta denna prövning för din familj. Det kommer lättnad efter prövning och in shaa Allah så sant Allah swt testar de han älskar. Kram <3 ❤️❤️✨

Fatima

Må Gud underlätta för dig kära syster och Må Gud ge din faster en plats i paradiset och inna lilAllah wa inna ilayhi raj3on

mee

Habibti min fina syster. Må Allah underlätta för dig och dina nära, in sha Allah efter prövning kommer lättnad, försök att alltid underhålla dig med att tex lyssna på quran eller en föreläsning som handlar just om prövningar så du kan hålla bort dåliga tankar och in sha Allah så är detta bara en liten period som kommer gå över snart. Du är i min duaa habibty, ta hand om dig och glöm inte att alltid göra istighfar och "la hawla wala qoata illa billah" ❤

Umm Rayan

Inna lillahi wa inna ileyhi raji'on
Allah yarhamhaa och må Allah belöna henne med paradiset.

Må Allah ge dig och din familj tålamod och kom ihåg Allah testar dem han älskar, efter svårigheter kommer lättna. Må Allah underlätta för dig och din familj habibah <3

Helen

رحمة الله عليها. Må الله överrösa dig och din familj med hans välsignelser. Efter varje prövning väntar lycka. <3

Jenny

Åh vilken mysig frukost!

Um

Inna lillahi wa inna a
ilayhi raijoon

Mooonis

Beklagar sorgen
det är fullkomligt normalt att man går igenom såna här stunder
det är en normal del av livet det skulle vara konstigt om man inte gick igenom såna prövningar , det får en att uppskatta de goda stunder man haft och som kommer att komma inshallah
tappa aldrig hoppet !
stor kram