Ramadan day 2 ♥

| Vardag ♥

 

Jag har just fått nys om Mufti Mink, någon mer som känner till han? Han har iaf korta väldigt starka påminnelser och jag tänkte dela med mig av dem här under ramdan Inshaa'Allah och så kanske vi kan dela tankar eller bara lyssna och ta lärdom. Dagens, ramdan till ära, är att inte döm, en synd vi alla faller så lätt in i även omedvetet subhanAllah. Speciellt nu under ramdan om man skulle se en broder eller syster äta ute eller dricka vatten så ska man ALDRIG tänka illa om dem för Allah vet deras anledning men inte vi! Samma sak om ni har familj eller vänner som inte fastar, döm inte dem, gör dawah, uppmuntra men visa dig aldrig högre, för Allah vet vad som finns i deras hjärta och inte vi. 

Må Allah acceptera från oss alla, detta är alltid en påminnelse först och främst till mig och sen er älskade systrar, happy fasting ♥

Ramadan Day 1 ♥

| Vardag ♥

 Uppdaterade min banner idag hehe .. finare såhär va?!
-

"TROENDE! Det är en plikt för er att fasta, liksom det var en plikt för dem som levde före er –

kanske skall ni frukta Gud." (Koranen 2:183) 

Börjar dagen med dessa viktiga verser. Ramadan är äntligen här, den mest välsignade månaden på året. Då fängslas satan och människan är fri från hans viskningar. Ramadan är månaden då koranen uppenbarades för profeten salla allahu aleyhi wa salam, och månanden då all dyrkans belöning är oändlig. Må allah acceptera våra goda gärningar och vår fasta. Är så lycklig att allah låtit mig uppleva ännu en välsignad månad och hoppas på många fler.

Så vad är mitt ramdan mål iår?! Samma som förra, mycket koran läsning och be sunnah böner efter varje bön, dessa två mål är lika svåra att hålla regelbundet varje år, därför siktar jag realistiskt på att uppfylla dem. Sen har jag små delmål som mycket ziker osv, sånt man kan göra medan man tar hand om bebisen, lagar mat elr byter blöja - säga allahmdulillah, allahu akbar, astagifruAllah osv. 

Vad är era mål? Och hur gör ni för att fullfölja målen? Jag tänkte iaf anteckna allt i min ibadah tabell Inshaa allah.

Ramadan 2014 ♥

| Vardag ♥

 

Ramadan mubarak lovely sisters!! May allah accept our fast and grant us the highest form of paradise, allahumma ameen!! Jag ser fram emot att ramadan blogga och hoppas på att få ta del av era tankar och åsikter om det ena och det andra. Önskar oss och er accepterad dyrkan och duaa mina fina, må allah låta oss uppleva denna Ramadan i hälsa och må gud ge oss alla många fler.