4 by instagram

#1. Jag tidigare idag- #2. Lämnade en lapp till maken på dörren en morgon (dem små sakerna gör allt wallah!) #3. Föreläsning med Ahmad mufti. #4. Skinnjacka = vår?!( förövrigt så finns de fina skinnjackor på H&M)

Assalamo aleykom finaste tjejer<3
Jag har haft en otroligt hektiskt vecka iför resan, och idag var inget undantag! Hela dagen har jag ägnat åt att packa och springa ärenden, jag har haft en sådan pack-panik, hur packar man som bloggare för 11 dagar? Haha jag som planerar att shoppa också..

Inatt lyfter vi InshAllah, och jag kommer ha er alla i min duaa på planet, någon som har en speciell önskan ? Den resandes dua är ju besvarad inshAllah 

25
Anonym

Åååh jättegärna. Behöver verkligen dua just nu , att Allah ska underlätta det som pågår nu och det blir kheyr utav det . Snälla rara , glöm mig inte i din dua // F

Svar: Jag ska komma ihåg dig i min dua älskade syster F<3
Mrs.Coskun

Helen

Önskar dig en fantastisk resa fylld med god mat, lycka, ro och glädje. Massor med kärlek till dig SIS <3

Svar: Baraka allahu fiki älskade syster för dina fina önskningar, önskar dig en vardag med lika många härligheter du med <3
Mrs.Coskun

Rayan

Asalamu alejkom syster må Gud underlätta resan för er och hoppas att ni får en oförglömlig resa skulle önska att du ger oss som inte är gifta och som vill gifta sig duaa

Nancy

Inshallah, eb tosalo bel saleme.

Inshallah att allah underlättar skolan för mig, och att jag får det bästa i dunya och i akhira inshallah

Syster glöm int alla dina syskon i Syrien, Palestina, Libanon, Egypten o.s.v

Anonym

Duaa för min farmor som ligger på sjukhuset ;( ha så kul på resan!!

nadia j

Glöm mig inte i din Dua habibti :$ I sure do need it! You are in mine <3 må Allah underlätta eran resa och bevara dig och din själ <3

nm

må Allah underlätta för er i Turkiet nu inshallah <3

Anonym

ja instämmer på rayans kommentar, singellivet e ok men de vore kul å dela det med nån

Anonym

ör att förtydliga de lite, gör gärna dua om de hehe, typ att vi får friare, nån som visar intresse typ. halalkram.

Lina

Tosalo b salama inshallah och njut där borta. Tack för att du inte glömmer oss i din dua hjärtat<3

Zahra

Hoppas du anländer säkert & bra och hoppas på härliga och roliga uppdateringar. Jag blir så sugen på att åka till Turkiet nu. Glöm inte oss i din dua och inshaallah gud underlättar resan för dig.

Kram

Anonym

ha det såå skönt! o lycka till. Du kan gärna be till mig att jag gifter mig snart med den killen ja tycker om om han är bra för mig:( o ska inte glömma dig i mina böner sis<3

Anonym

jag skall gifta mig in sha Allah, s¨gör du'a för mig.. snälla.. gör dua om att Allah swt skall underlätta allt för hela vår ummah min och min blivande makes familj... <3

m ni få en undeerbaar resa habiba!! <3

Emelie

Hoppas du får en underbar resa tillsammans med din man :). Du är så vacker det var en jättefin bild mashAllah!

Naaz Ayranci

Trevlig resa hjärtis!!! Ser fram emot dina bilder på
Insta!!:) snälla glöm inte min pappa i din dua, att han har det lätt där han är nu och blir förlåten för sina synder. Än en gång, trevlig resa fina<3

A

Haha subhanallah sitter och små skrattar åt kommentarerna vad gulliga läsare du har Maa shaa allah,och ja systrar må allah swt ge er en rättfärdig man som fruktar sin herre! Håll ut tjejer in shaa allah snart kommer du också vara gift och förhoppningsvis dela ditt liv med en underbar person. Må allah hjälpa oss,men medans du väntar på din friare så håll dig borta från zina och alla de andra synderna som man riskerar hamna i som ogift,frukta er herre och gör mycket dua in shaa allah Allah besvarar våra duan

Glöm inte att Allah säger i Koranen
[40:60] ER HERRE säger: "Be till Mig, så skall Jag besvara er [bön].

Hoppas du rgc har oss i din dua och ber Allah att stärka oss alla i imaan och att göra oss till hans rättfärdiga tjänare som kommer träda in i paradiset på domedagen.

Anonym

@A <3 ameen. Inte lätt å dras in i otillåtet med killar som visar intresse å dessa kryllar de av, inte minst i uni. Så de skulle absolut underlätta att keepin' the gaze low. typ

newsyn

InshaAllah du får en underbar resa!
hälsa min make fina syster hihi han är också i istanbul just nu! :)

Kram

bk

BIRTANEEEEE!! cooook cook eglen, benom yerimede!

Öptum seni.. <3 <3

Anonym

Salama aleykom.

Haha har en fråga..vad heter du egentligen? Haha har undrat länge vet bara namnet rgc och undrar även vad de står för hehe

A

Haha subhanallah är det sant? Är det bra killar eller? Vänta inte då haha...

Ja precis lower your gaze,och Allah kommer belöna dig in shaa allah

Anonym

Gör duaa att mina föräldrar accepterar killen jag älskar och att jag klarar av att berätta för dem snart inshaAllah.

Anonym

A@ Bara de faktum att de flörtar indirekt tyder på att de inte är särskilt bra killar, tror ja iaf. Sen att de visar intresse, heck, finns massvis som kollar en lite extra(inte för att de finns mkt att se, lol) men dessa personer bör veta att om vi inte är i samma umgängeskrets så är chansen att de leder till ett giftermål zero. Sen tror ja inte ens att de är vad dessa personer kan va ute efter.

A

@anonym Jaha, subhanallah må allah vägleda dem,och må allah ge dig en rättfärdig man ,aamiin

Frida

Salam aleikom!

Snubblade in på din blogg idag och bläddrar igenom inläggen sen ett par månader tillbaka. Jag måste säga att du är en av de få "vettiga" muslimska tjejerna som bloggar. Ofta ser man muslimska tjejer lägga upp foton med kanske inte allt för passande klädsel, välsminkade och noppade ögonbryn. Så, mashalla att du är stark i din tro och står för det!

Sen vill jag bara säga att bannern ovanför din header visades reklam för vin... Kanske inte det ultimata på en muslimsk blogg ;)

Får jag fråga om du är sunni eller shia?

Svar: Baraka Allahu Fiki för dina fina ord syster , jag är sunni muslim och annons bannet kan jag tyvärr inte styra :/
Mrs.Coskun